fredag 18 oktober 2013

Allt i en gryta

Vi har blivit med en ny kokbok: Allt i en gryta av Lisa Lemke. Comfort food kallas det visst, när det är enkelt och bekvämt och man kan göra allt i en form eller gryta. God mat som inte är så komplicerad att laga. Det var länge sedan jag kände mig så inspirerad av en kokbok. Hittills har dottern och jag gjort banan- och nutellapajen. Rekommenderas. Men nu till helgen blir det fiskpudding med torsk och räkor och sidfläsk med fänkål och citron.
   Ja, jag tycker mycket om att laga mat, uppfödd på älgkött och fjällfisk som man är, och med en far som lärde mig hur man gör. Men även lusten att laga kan ju gå lite upp och ner ibland. Därför är det så roligt att göra en sådan här bekantskap, där man bara känner att det här blir rätt och bra.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar