lördag 18 augusti 2012

I väntan på läsning

Lördag eftermiddag. Jag borde börja med maten...
   Så här ser det ut på vårt matbord just nu. En fin liten hög med böcker som väntar på att bli lästa, av mig, mannen eller dottern. Förutom de norska, de har mannen redan läst.
   I högen återfinns: Tårtkalas : smarrigt och roligt till barnkalaset, Min kamp 1 och 3 av Karl Ove Knausgård, Gideons ring av Carin Gerhardsen, The beginner's godbye av Anne Tyler, Recept för en flygtur av Anna-Lena Hedman, Hallon och bensin : diktantologi i Brombergs serie Blå blixt, Laglöst land av Håkan Östlundh, Det förlorade landet av Göran Rosenberg, En diktares kompost : om Gunnar Ekelöf av Johan Cullberg samt Änkans bok av Joyce Carol Oates.
   Men jag ska givetvis börja med boken om Ekelöf. Så klart ska jag det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar