måndag 2 juli 2012

Semester

Bloggaren har redan påbörjat sin semester och hunnit med en vistelse i en hyrd stuga utanför Katrineholm. Mycket fint. Många böcker släpades med, men två blev lästa också. Kommer snart mer om dem. Märklig känsla att vara på landet. Och då syftar jag inte på hösnuvan och alla bett av mygg och knott. Det är sådant man får ta. Jag har bott på landet i många år, även som vuxen, även om jag inte kan räknas till kategorin naturmänniska. Men det är något visst med det hela ändå; att bara kunna öppna dörren och gå direkt ut i gräset. Men en vecka var precis lagom för mig. Att bo permanent på landet innebär ju att alltid, alltid oroa sig för vad som kan hända. Vattenledningar som fryser sönder, en brunn som sinar. Och det vill jag aldrig mer uppleva. Men att hyra, så här. I en vecka.. Den allra finaste lilla stuga. Det var fint. Och att sedan få åka hem till stan igen. Det var också bra.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar