fredag 9 mars 2012

Ibland vet man inte

Ibland vet man inte vad man ska läsa. Man har flera högar på gång; det saknas aldrig böcker man man hittar inte just den där, som skulle passa i just den stund man är i. Så har jag det nu. Säkert har det att göra med att jag har så mycket annat att tänka på just nu och hjärnan går på högvarv med det. Jag önskar mig helt enkelt den rätta boken, den där som är rolig att läsa (vilket däremot inte betyder att det måste vara en rolig bok) och jag önskar att det fanns någon som kunde plocka fram den till mig nu, någon som bara vet vad jag vill ha utan att jag behöver förklara.
   Detta är dock vad som finns i mina högar för tillfället och jag läser lite planlöst här och där:
  
Gustavs pojke av Leif G.W. Persson. Jag är lite svag för honom och gillar hans deckare mycket, förutom när det bara handlar om Bäckström för det orkar jag inte med.

Break the skin av Lee Martin. Verkar mycket bra och jag ska snart fortsätta med den.

From the darkness right under our feet av Patrick Michael Finn. Och ja, den är lysande och jag ska snart skriva om den på riktigt. Svarta, svarta noveller.

Ted Kennedys memoarer...

Kompani Orheim av Tore Renberg. På norska och det gick ju bra senast.

Sven Delblancs Samuel-serie. Gamla favoriter som jag ska läsa om för jobbets skull. Och det ser jag fram emot.

Men jag saknar något. Något annat.

1 kommentar:

  1. Precis som det finns personlig tränare och personlig shoppare, så borde det finnas en personlig bokväljare :)

    SvaraRadera